Nasz przedni bagażnik swoją sztywność i wysoką nośność zawdzięcza unikatowemu systemowi montażu wykorzystującego piwoty (mocowania) hamulców V-brake. Obecnie jednak coraz popularniejsze stają się hamulce tarczowe i jest bardzo prawdopodobne, że twój rower nie ma tradycyjnych V-ek. Co wówczas? Czy nadal możesz korzystać z low-ridera Crosso? Tak, choć musisz wiedzieć, że konstrukcja nie będzie już tak sztywna, a zalecane maksymalne obciążenie z 15kg obniża się do 5kg. Nie brzmi to zachęcająco, ale w praktyce oznacza jedynie, że w takim przypadku otrzymasz bagażnik mocny, zamiast mega-mocnego (jak to jest w przypadku mocowania dedykowanego), podobny do innych modeli dostępnych na rynku.
Jeśli na przednim kole nie masz hamulca V-brake, spójrz na swój widelec i sprawdź czy ma on piwoty lub nagwintowane otwory do mocowania piwotów do hamulców „V”.
1. Jeśli tak, to możesz spokojnie zamocować bagażnik w sposób standardowy, jak na instrukcji poniżej.
2. Jeśli twój widelec nie posiada mocowania pod V-brake, zamontuj go za pomocą dwóch par obejm, jak na poniższej instrukcji:
Ale to jeszcze nie koniec. W chwili obecnej w sprzedaży znajdują się dwie partie bagażników i tylko jedna z nich daje możliwość zamocowania zgodnie z powyższym schematem.
- Możliwość alternatywnego montażu za pomocą dwóch par obejm gdy nie ma punktów montażowych do V-brake / Suitable with alternative way of montage with two pairs of U-bolts when is no V-brake points.
- Montaż możliwy wyłącznie z wykorzystaniem hamulców (lub samych punktów) do hamulców V-brake / Montage only when V-brakes (or at least montage points for them) are on the fork.