- System MOTO
- System MOTO na stelażu
System nośny MOTO stosujemy w naszych sakwach motocyklowych. Masywna konstrukcja z aluminium i stali zaprojektowana została we współpracy z podróżnikami motocyklowymi i gruntownie przez nich przetestowana.
Sakwy z system MOTO przeznaczone są do montażu na stelażach motocyklowych o równoległych rurach górnej i dolnej o średnicy 19-21mm. Jeśli średnica rur jest mniejsza na rurę należy założyć nakładkę np. z węża PVC.
System nośny MOTO składa się z dwóch aluminiowych prowadnic: poziomej i pionowej. Na górnej, poziomej, znajdują się trzy stalowe haki, których położenie jest regulowany płynnie, maksymalny rozstaw zewnętrznych haków wynosi 24 cm. Zamocowany na dolnej, pionowej prowadnicy uchwyt służy do blokowania położenia sakwy. Odległość górnej i dolnej rury stelaża musi zawierać się w przedziale 21-27cm.
Instrukcja:
I. Przygotowanie do pierwszego użycia
- Za pomocą klucza imbusowego wstępnie, lekko przykręć dołączonymi do zestawu śrubami haki do gwintowanych blaszek znajdujących się za górną prowadnicą. Każdy hak przykręć dwoma śrubami.
- Powieś sakwę hakami na stelażu i przesuń haki w żądane położenie. Haki muszą w całości wisieć na prostym odcinku rury. Dokręć śruby kluczem imbusowym.
- Sakwa pozostaje na stelażu. Ustal położenie walca na dolnej prowadnicy. Musi on swoją górną krawędzią stykać się dolną powierzchnią dolnej rury stelaża. Położenie walca zablokuj obracając go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Do mocnego przykręcenia walca należy użyć metalowego pręta, wkrętaka, klucza imbusowego przełożonego przez jeden z otworów w ściance bocznej walca. Walec przykręcaj do momentu gdy dalszy jego obrót będzie niemożliwy.
- Na załączoną gałkę z gwintowanym trzpieniem nałóż podkładkę oraz aluminiowy krążek (przez otwór znajdujący się bliższej środka krążka) i wkręć ją w zagnieżdżoną w walcu nakrętkę.
II. Użytkowanie
- Aby założyć sakwę na stelaż chwyć sakwę za rączkę i powieś haki na górnej rurze stelaża.
- Dociśnij dół sakwy, aby walec na dolnej prowadnicy znalazł się we właściwym miejscu czyli pod dolną rurą stelaża.
- Ręką chwyć krążek i ustaw go tak, aby “chwycił” dolną rurę stelaża.
- Przytrzymaj krążek w tym położeniu i zablokuj go przykręcając gałkę. Użyj całej siły jaką masz w ręku. UWAGA! Po dokręceniu krążka nie będzie on równoległy do ścianki sakwy. Będzie ustawiony skośnie, oparty o walec oraz o dolną rurę. Takie położenie jest pożądane i zapobiega odkręcaniu się gałki przy jeździe na nierównościach. Nie należy używać żadnych podkładek do “wyrównania” położenia krążka.
- Aby zdjąć sakwę odkręć gałkę luzując krążek i unieś sakwę za uchwyt.