Nasze sakwy są dostępne z trzema systemami nośnymi – Crosso, Rail oraz Click.
Wiele osób, szczególnie na początku przygody z sakwami rowerowymi, może zadawać sobie pytanie, na który się zdecydować i czym one się różnią? Przychodząc na tę stronę pewnie oczekujecie elaboratu i mnogości opcji i tu Cię zaskoczymy! Odpowiedzi na najtrudniejsze pytania, zwykle są tymi najprostszymi i w tym wypadku jest podobnie!
Poniższa tabela przedstawia główne cechy systemów nośnych oraz różnice między nimi występujące.
System Crosso | System Click | System Rail | |
Możliwość montażu paska na ramię | NIE | NIE | TAK |
Demontowane haki | NIE | TAK | TAK |
Regulowany rozstaw górnych haków | NIE | TAK, tylko w wyznaczonych miejscach | TAK, na całej długości |
Regulacja kąta nachylenia sakwy | NIE | TAK | NIE |
Średnica rurek bagażnika | 10mm (bez osłonek bagażnika do 13mm) | 6-10mm | 8-16mm |
Wymagane "oczko" dla dolnego haka | TAK | NIE | NIE |
Zestaw ochronny bagażnika | TAK, jest w zestawie | Nie jest potrzebny | Nie jest potrzebny |
Wytrzymałość na pęknięcia przy upadku | Bardzo duża | Średnia | Duża |
Wytrzymałość na drgania i wibracje | Bardzo duża | Średnia | Duża |
Cena | Niska | Średnia | Średnia |
Wybierz system nośny Crosso, jeśli chcesz mieć sakwy proste w zakładaniu i dzięki stalowym hakom niemal niezniszczalny system nośny, który bardzo dobrze trzyma się bagażnika rowerowego. Sakwy z systemem nośnym Crosso są też tańsze. Ich wadą jest waga, bo stal waży więcej niż tworzywo sztuczne.
Wybierz system nośny Click, jeśli uderzasz piętami w sakwy z systemami Rail lub Crosso. Może mieć to miejsce gdy jednocześnie masz dużą stopę i krótką ramę. System nośny Click można pochylić i tym samym odsunąć sakwy od pięty w skrajnym położeniu. Click jest tym systemem, w którym najszybciej zdemontujesz haki (np. do transportu sakwy pociągiem lub samolotem).
Regulowany rozstaw haków systemu nośnego Rail sprawia, że pasuje do znakomitej większości bagażników. Wysokiej jakości tworzywa sztuczne oraz aluminiowa szyna zapewniają dużą wytrzymałość. System ten wyposażony jest w „oczka”, do których zaczepiamy pasek do przenoszenia sakwy na ramieniu. System Rail jest najlżejszym ze wszystkich, które oferujemy – patrz tabelka poniżej.
Poniższa tabela przedstawia wagę konkretnych systemów nośnych montowanych na sakwie tylnej i przedniej. Różnica wagowa pomiędzy sakwą tylną a przednią bierze się z grubości i ilości usztywniacza używanego dla sakw tylnych i przednich. Przy produkcji sakw przednich jeszcze nie stosujemy systemu Rail.
Tylna sakwa | Przednia sakwa | |
System Crosso | 489g | 264g |
System Click | 464g | 339g |
System Rail | 418g | - |
Chcesz doczytać więcej o systemie nośnym Crosso, Rail lub Click?