krok 1: Dopasuj sakwy do swoich potrzeb

Krótkie wycieczki i jazda miejska

Przy małym obciążeniu najlepiej sprawdzą się niewielkie sakwy zamontowane na tylnym bagażniku. Pojemność zestawu dwóch sakw wynosząca 35 litrów w zupełności wystarczy do przewiezienia cieplejszych ubrań, przewodnika po okolicy i smacznego prowiantu. W tym segmencie w naszej ofercie proponujemy 4 rodzaje sakw: Expert 40, Classic 30, Dry 30 oraz Twist 35. W dziale Produkty znajdziesz szczegóły na ich temat.

Jeżeli czasem zdarzają Ci się dłuższe wycieczki, warto rozważyć zakup większych sakw z którejś z powyższych serii. Nasze sakwy dzięki systemom zamykania pozwalają dostosowywać pojemność do potrzeb. Także sakwy

Dłuższe wyjazdy

Przyda się zestaw o łącznej pojemności ok. 50 litrów. Jest to średnia wielkość produkowanych przez nas dużych sakw we wszystkich grupach. Jeżeli zamierzasz brać ze sobą sprzęt biwakowy- namiot, karimatę, śpiwór – zastanów się poważnie nad uzupełnieniem zestawu o pojemny wór transportowy mocowany na górze bagażnika, pomiędzy sakwami bocznymi. Możesz w nim wozić wszystkie większe gabarytowo elementy ekwipunku, nie ryzykując ich zgubienia, zakurzenia lub zamoczenia przez deszcz. Montaż worka jest pewniejszy i znacznie szybszy, niż przytraczanie oddzielnie namiotu, karimaty i śpiwora do bagażnika. Rozwiązanie to jest także znacznie lepsze, niż górna sakwa na stałe połączona z bocznymi.

Wyprawy

Magiczny termin przypisany kilkutygodniowym wyjazdom, zazwyczaj z pełnym ekwipunkiem, w skład którego wchodzi namiot, karimata, śpiwór, kuchenka, naczynia i inne wyposażenie. Teoretycznie możesz próbować zmieścić się ze wszystkim do tylnych sakw i worka transportowego, ale to kiepski pomysł. Tylne koło będzie wówczas przeciążone, cały rower fatalnie wyważony, a ponadto nie zostanie nawet odrobina miejsca na dodatkowy prowiant, lub zrezygnujesz z zabrania rzeczy, która wkrótce okaże się niezbędna. Najlepszym rozwiązaniem – stosowanym  przez doświadczonych globtroterów- jest uzupełnienie zestawu o dwie sakwy przednie, montowane do bagażnika typu low rider. Każda z oferowanych przez nas serii wyrobów składa się z takiego właśnie kompletu: 2 sakwy przednie + 2 sakwy tylne + wór transportowy na górę bagażnika. W sumie daje to imponującą pojemność maksymalną, wynoszącą ponad 150 litrów! To powinno zadowolić najbardziej wymagających…

Dlaczego warto używać przednie sakwy?

  1. Zyskujesz dodatkowe 30-35 litrów pojemności. Kilka dni jazdy do kolejnego sklepu z jedzeniem to już nie problem!
  2. Rower jest lepiej wyważony. Rozłożenie ciężaru ładunku na oba koła podnosi ich żywotność, co oznacza mniej urwanych szprych, przebitych dętek i przetartych opon. Poprawne wyważenie roweru ma też kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy! Przeczytaj artykuł o pakowaniu sakw, aby dowiedzieć się więcej. UWAGA: Rower z low rider’em prowadzi się bardziej jak lekki motocykl. Będziesz potrzebował dzień lub dwa, żeby się do tego przyzwyczaić! A potem? Na swoim rowerku z 50kg bagażu pomknąłem 85km/h na asfalcie i 70 na szutrze w buszu, więc nie jest żle :-)
  3. Rower wygląda poważniej. Brzmi zabawnie, ale działa od Meksyku po Kuala Lumpur! Rower z przednimi sakwami budzi większy respekt ze strony innych użytkowników drogi. Czasem ta odrobina szacunku potrafi uratować tyłek…

Ile komór i kieszeni?

Wbrew pozorom od przybytku głowa może zaboleć… Duża ilość kieszonek i schowków pozwala co prawda zachować porządek, ale do jednej 20 litrowej komory zapakuje się znacznie więcej niż do czterech 5 litrowych. Właśnie dlatego każda sakwa CROSSO posiada obszerną komorę główną. Funkcjonalność sakw zwiększysz dzięki modułowości naszych sakw – dopinając zewnętrzną kieszeń pocket oraz w niektórych modelach kaptur.

krok 2: Postaw na dobrą tkaninę

Decydujący wpływ na trwałość sakwy ma tkanina, z której ją uszyto. Bezapelacyjnie najlepszym materiałem jest obecnie CORDURA®. Dzięki zadziwiającej odporności na wszelkie uszkodzenia mechaniczne i niepodatności na powiększanie się powstałych rozdarć, stosują ją wiodący producenci sprzętu outdoorowego i militarnego na świecie. Wodoodporność uzyskana została przez impregnację od wewnętrznej strony żywicą poliestrową – jest to innowacyjne rozwiązanie wprowadzone przez Crosso w 2007 roku. Wszystkie szwy podklejane są w wysokiej temperaturze specjalną taśmą – dzięki temu sakwy Twist i Expert są w wysokim stopniu wodoszczelne.

Do produkcji sakw stosujemy także tkaniny obustronnie powlekane – Polymar i Plastel. Inny rodzaj splotu powoduje, że materiał ten ustępuje Cordurze pod względem odporności na uszkodzenia, za to dzięki powleczeniu go idealnie gładką warstwą PVC jest bardziej odporny na wodę i łatwiej utrzymać go w czystości. Znajduje zastosowanie w naszych sakwach z serii Dry, których panele są precyzyjnie zgrzewane. Tkaninę tę używamy także na “plecy” (od strony koła) sakw “cordurowych”.

Uwaga na pułapki!

  1. Wodoodporność. To że sakwa uszyta jest z zaimpregnowanej tkaniny nie oznacza jeszcze, że jest ona wodoodporna! Woda dostaje się do środka przez szwy, zamki błyskawiczne i otwory w systemie nośnym. Wielu producentów nazywa swoje sakwy wodoszczelnymi z racji tego, że uszyte są z wodoodpornych materiałów. To tak, jakby oferować drzwi antywłamaniowe, tyle że pozbawione zamków… Naszym sposobem na podwyższenie odporności na mokre warunki są zaawansowane metody zgrzewania tkanin, podklejania szwów i specjalnych sposobów zamykania sakwy. To właśnie robimy w CROSSO, Nasze sakwy sprawdziły się na najbardziej “mokrych wyprawach”.
  2. Nieznane tkaniny. Naukowcy poświęcili wiele lat badań na stworzenie Cordury®, tkaniny na potrzeby wojska, sił specjalnych i najlepszych producentów outdoorowych. Nie jest to tani materiał, dlatego niektórzy starają się zastąpić go mniej kosztownymi substytutami o ‘ekstremalnie’ brzmiących nazwach. Nie daj się skusić na sakwy wykonane z przypadkowych materiałów np. Codury – taniej podróbki Cordury® o bardzo niskiej wytrzymałości mechanicznej i nietrwałym impregnacie!!. Zastanów się, czy warto przedwcześnie kończyć wymarzony wyjazd tylko dlatego, że sakwy rozsypały się na części pierwsze…

krok 3: Sprawdż system nośny

Sposób montażu sakw do bagażnika to kwestia kluczowa dla wygody i bezpieczeństwa jazdy. Po prawidłowym zamontowaniu sakwa powinna być unieruchomiona i zabezpieczona przed spadnięciem. Montaż powinien też być szybki i nieskomplikowany, ponieważ sakwy będziesz zapewne zdejmować każdego wieczora i ponownie zakładać rano.

Rozwiązanie zastosowane w sakwach Crosso polega na podwieszaniu sakw na solidnych stalowych hakach i dociśnięciu do bagażnika za pomocą naciągu. System ten sprawdził się doskonale na trudnych terenowych szlakach podczas wypraw z sakwami Crosso na wszystkich kontynentach i na najbardziej szalonych wyprawach. Brak elementów plastikowych znacznie podnosi trwałość naszego systemu, a w razie poważnego uszkodzenia możliwa jest naprawa sakwy w każdych warunkach- stal daje się prostować, plastik pęka na amen. Wytrzymałość stosowanego w CROSSO rozwiązania jest nieporównywalna z jakimkolwiek rozwiązaniem opartym na plastikowych hakach lub zatrzaskach. System CROSSO może z powodzeniem przyjąć statyczne i dynamiczne obciążenie kilkakrotnie większe od tych, jakie kiedykolwiek uda ci się uzyskać! Ten zapas wytrzymałości daje pewność, że nawet w przypadku wpadnięcia obładowanym rowerem w dziurę lub zaczepienia sakwą o przeszkodę sakwy nie ulegną uszkodzeniu.

krok 4: Pamiętaj o szczegółach

Szwy- powinny być równe i starannie wykończone. Do szycia sakw używamy doskonałych nici poliamidowych o dużej wytrzymałości na zrywanie, szwy podklejane są na specjalistycznym urządzeniu. W sakwach serii Dry stosujemy precyzyjne zgrzewanie paneli, zapewniające całkowitą wodoodporność.

Zamki błyskawiczne- to najbardziej wrażliwy na uszkodzenia element sakwy. Z uwagi na dużą zawodność i brak wodoodporności w profesjonalnych sakwach nie stosuje się ich do zamykania głównych komór, wykorzystując zamiast tego ściągacze i systemy rolowane. Sakwy serii Expert pod klapą mają praktyczną kieszeń na podręczne drobiazgi.

Klamry i zatrzaski – jeśli w momencie wyginania plastiku pojawi się na nim białawe odbarwienie, będzie to znakiem jego niskiej jakości- taki element w końcu pęknie i narobi sporo biedy. Wiedząc o tym, zastosowaliśmy w naszych sakwach niełamliwe klamry wykonane z nylonu.

Usztywnienie- profesjonalne sakwy mają w wewnętrzną ściankę od strony koła wszytą solidną płytę, która nie tylko ułatwia stabilne zamocowanie, ale daje też 100% gwarancję, że nawet nierówno wypakowana sakwa nie wkręci się w wirujące koło, czego konsekwencje łatwo przewidzieć… Sakwy Crosso usztywnione są płytą polipropylenową o grubości 2 lub 3 mm, z pamięcią kształtu. Oznacza to, że jej uszkodzenie za pomocą konwencjonalnych metod (metody niekonwencjonalne to np. szlifierka kątowa lub kombajn zbożowy) jest praktycznie niemożliwe . Ponadto usztywnienie jest całkowicie niewrażliwe na wodę i wilgoć, czego nie można powiedzieć o wielu obecnych na rynku ‘patentach’.

Małe rzeczy a cieszą… – niezmiernie istotne są odblaskowe elementy zwiększające naszą widoczność po zmroku widoczne są nawet z 600 metrów!

krok 5: Zajrzyj do portfela

Naszą ambicją było stworzenie sakw na najwyższym światowym poziomie, ale za cenę jakiej każdy z nas oczekuje. Nie oszczędzaliśmy na niczym, co miałoby bezpośredni wpływ na trwałość i funkcjonalność. Możesz kupić tanie sakwy na jeden sezon lub zrujnować się na drogi produkt zagraniczny, nie znajdziesz jednak sakw o lepszym stosunku jakości do ceny, niż CROSSO. Nie zapomnij, że wszystkie nasze wyroby objęte są 24 miesięczną gwarancją! Przemyśl sprawę spokojnie i… zacznij swoją przygodę!

Ta strona wykorzystuje Ciasteczka - więcej informacji o polityce prywatności i RODO

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close